zondag 25 oktober 2009

Geloof niet alles wat je leest!!

Ik kreeg van de week een email van iemand en die vroeg welk affiliate programma ik hem zou adviseren. Om deze reden schrijf ik nu dit artikel want ik kan daar geen concreet antwoord opgeven.

Ik krijg mijn inkomsten via verschillende manieren waaronder affiliate programma's, Google Adsense, en nog een paar. Ik heb er een paar jaar over gedaan om te verdienen wat ik nu verdien maar dat is geen garantie dat iedereen dat verdient.

Het heeft te maken met het product wat je verkoopt, aantal bezoekers dat je website trekt en op wat voor niche je jouw website richt.

Als je weinig bezoekers hebt dan moet je er niet vanuit gaan dat je duizenden euro's verdient met Google adsense of Affiliate programma's. Op het gebied van marketing zijn er bv veel manieren waarop je inkomsten kan genereren maar op het gebied van breien, hondenfokken of erotiek wordt het al wat lastiger. (rare voorbeelden maar je begrijpt mijn punt)

Ik kreeg laatst een popup van een website die beweerde dat als ik mijn gegevens invoerde en zijn stappenplan zou volgen dan zou ik € 5000 euro per maand gaan verdienen.

Yeah right!!! Geloof niet alles wat er beweerd word en probeer je eigen manier te ontdekken wat wel en niet werkt. Misschien heb je een website welke niet zoveel bezoekers trekt maar wel een gerichte markt hebt gekozen, dan kan je met affiliate programma's werken zoals Tradetracker. Indien je genoeg experimenteert, dan kan je er een leuk inkomen bij verdienen door producten van andere te promoten gericht op jouw markt.

Maar het kan ook zo maar zijn dat je een webwinkel hebt en dat je producten van paypro gaat aanbevelen, gericht op de producten in jouw winkel. Paypro is de nederlandse versie van Clickbank en daar kan je ebooks promoten van andere, waarvoor je provisie krijgt.

De conclusie is dat er geen standaard is waarmee je goed verdient. Ik luisterde in het begin ook naar andere en verdiende misschien tussen de €50 en €100 per maand.

Nu doe ik mijn eigen ding, mijn eigen manier en verdien ik een stuk meer structureel.
Ik ga niet vertellen hoeveel want daar zijn er al genoeg van op het internet, maar ik ga 3 keer per jaar, 3 weken op vakantie met een paar uurtjes werken per week en mijn vaste lasten worden elke maand betaald.

Mijn doelstelling was toen ik een paar jaar geleden begon: Mijn vaste lasten betalen, minimaal 2 keer per jaar op vakantie en een goed leven voor mijn kinderen. Ik ben daar redelijk in geslaagd maar heb er lang over gedaan.

Geduld en experimenteren is wat ik je kan meegeven dan vind je vanzelf jouw "ding"

Geen opmerkingen: